باد شدید و گرد و خاك در تحریك چشم و ایجاد ناخنك مؤثر است همچنین در افرادی كه مبتلا به ناخنك هستند ورود آب به چشم‌ها هنگام شستن دست و صورت یا استحمام موجب تحریك چشم و ایجاد سوزش و قرمزی می‌شود؛ این دسته از افراد باید چشم مراقب باشند تا زیاد آب وارد چشمشان نشود.

اشعه ماوراء بنفش خورشید از عوامل ایجاد ناخنك در چشم است
سلامت نیوز: یك فوق تخصص قرنیه چشم گفت: اشعه ماوراء بنفش خورشید از عوامل ایجاد ناخنك در چشم است.

علیرضا حبیب‌اللهی در گفت‌وگو با فارس ناخنك را یكی از بیماری‌های چشم بیان كرد و اظهار داشت: "ناخنك " یك ضایعه مثلثی است كه از سفیدی چشم (ملتحمه) روی سیاهی چشم (قرنیه) كشیده می‌شود.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از این عارضه چشمی افرادی كه در مناطق آفتابی زندگی می‌كنند و مدت زمان بیشتری در معرض تابش آفتاب قرار دارند باید از كلاه لبه‌دار و عینك آفتابی استفاده كنند.

حبیب اللهی رشد خوش خیم بافت پیوندی و رگ‌های ملتحمه را عامل اصلی ایجاد ناخنك در چشم دانست و افزود: این ضایعه چشمی ابتدا به صورت یك سفیدی روی قسمت ملتحمه ایجاد شده و به تدریج در قسمت قرنیه به رشد خود ادامه می‌دهد.

این فوق تخصص قرنیه چشم تصریح كرد: رنگ ناخنك به خاطر رگ‌زیادی كه در چشم وجود دارد صورتی یا قرمز است و بر اثر التهاب، ناخنك چشم دچار سوزش، خارش و اشك ریزش شده تا جایی كه اگر ناخنك رشد زیادی داشته باشد وسط قرنیه را درگیر كرده و جلوی دید را می‌گیرد.

وی اضافه كرد: باد شدید و گرد و خاك در تحریك چشم و ایجاد ناخنك مؤثر است همچنین در افرادی كه مبتلا به ناخنك هستند ورود آب به چشم‌ها هنگام شستن دست و صورت یا استحمام موجب تحریك چشم و ایجاد سوزش و قرمزی می‌شود؛ این دسته از افراد باید چشم مراقب باشند تا زیاد آب وارد چشمشان نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha